Janusz Zemke
Pobierz Adobe Flash Player by odtworzyć animację.
Pobierz Adobe Flash Player by odtworzyć animację.

GALERIE FOTO

Obraz 4864

Uważam, że...

Trzeba podnosić kwalifikacje kierowców

 – Podczas posiedzenia Parlamentu w Strasburgu poparłem wniosek w sprawie zmiany dyrektywy Unii Europejskiej dotyczącej kwalifikacji i okresowego szkolenia kierowców.

Warto wspomnieć, że Komisja Europejska przyjęła cel, zgodnie z którym do 2050 roku w UE powinna zostać w praktyce ograniczona do zera liczba ofiar śmiertelnych w transporcie drogowym.

Osiągnięcie tego celu nie wydaje mi się w pełni możliwe, jednak należy czynić wszystko, by radykalnie zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych na drogach.

Jednym z najważniejszych zadań, które mają nas przybliżyć do osiągnięcia tego ambitnego celu jest poprawa edukacji i szkolenia użytkowników dróg oraz ochrona tych użytkowników, którzy są narażeni szczególnie na wypadki.
Prowadzi także do tego poprawa jakości szkolenia kierowców oraz wzajemne uznawanie w państwach Unii uprawnień zdobytych podczas teoretycznych i praktycznych egzaminów.

Uważam, że proponowana dyrektywa zawiera wiele szczegółowych rozwiązań, które słusznie zmierzają w powyższym kierunku.

Janusz Zemke

Strasburg,
14 marca 2018 r.

***

Czytaj całość »

GALERIA STAŻYSTÓW POSŁA J. ZEMKE

Obraz 1095

Polska Prezydencja w Radzie UE

1 stycznia 2012 r. po raz siódmy w historii prezydencję w Radzie Unii Europejskiej przejęła DANIA. Tym samym zakończyło się, sprawowane od 1 lipca 2011 roku polskie przewodnictwo w Radzie Unii Europejskiej.

Czytaj całość »

Pobierz Adobe Flash Player by odtworzyć animację.

W UNII EUROPEJSKIEJ

* W UE na jednego emeryta pracuje teraz czterech Europejczyków. W 2020 r. będzie ich pięciu, a w 2060 r. tylko dwoje.

* Średni wiek przejścia na emeryturę w 2010 r. to 61,4 lata.

* Przewidywana dziś długość życia mężczyzn to 76 lat, kobiet - 82. W 2060 r. będzie to już 84 lata dla mężczyzn i 89 lat dla kobiet.

* Odsetek liczby osób pracujących w porównaniu do liczby osób powyżej 75 roku życia wzrośnie z 25,4 proc. dziś do 53,5 proc. w 2060 r.

* W 2060 r. wydatki publiczne związane ze starzejącym się społeczeństwem będą wynosić już 4,75 proc. PKB, a wydatki związane z emeryturami 2,4 proc. PKB.

Czytaj całość »

Kurs obsługi komputera

Obraz 3146

EUROPEJSKIE DROGI – radio Pomorza i Kujaw

Polecamy Państwu wysłuchanie audycji Wojciecha Sobocińskiego pt. "Europejskie drogi", które cyklicznie nadawane są w środy o 12,15 na antenie Polskiego Radia Pomorza i Kujaw. 

 

Czytaj całość »

Licznik odwiedzin

10367658
Obecnie stronę przegląda
60 użytkownik(-ów)
  • RSS RSS: Aktualności
  • RSS RSS: Komunikaty
  • Zapraszamy seniorów z Kujaw i Pomorza na bezpłatne kursy komputerowe "Komputer oknem na świat". Zgłoszenia przyjmują biura poselskie w Bydgoszczy (tel. 737 48 75 71), Inowrocławiu (tel. 737 48 75 71), Grudziądzu (tel. 736 83 29 30), Toruniu (737 48 75 71), Włocławku (736 83 29 28 ) oraz Piotrkowie Kujawskim (tel. 604 43 83 72).

Komunikaty

* 21 kwietnia br. poseł Janusz Zemke przebywać będzie na spotkaniach w kraju:

* Uzdrowisko Wieniec-Zdrój (powiat włocławski), ul. Leśna

– godz. 13,15 – posiedzenie Kujawsko-Pomorskiej Rady Wojewódzkiej SLD;
– godz. 14,00 – Kujawsko-Pomorska Konwencja Wojewódzka SLD

* Ośrodek Szkoleniowo-Wypoczynkowy "Mazowsze" w Soczewce k. Płocka

– godz. 18,00 – spotkanie z działaczami Federacji Stowarzyszeń Służb Mundurowych.

* Od 16 do 19 kwietnia br. europosłowie obradowali na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego w Strasburgu. Wśród tematów: pluralizm i wolność mediów w Unii Europejskiej, debata z udziałem prezydenta Francji Emmanuela Macrona o przyszłości Europy oraz rezolucja o ochronie dziennikarzy śledczych w Europie. Poseł Janusz Zemke zabrał głos w dwóch kwestiach, czytaj więcej.... Zobacz agendę posiedzeń TUTAJ.

* 14 kwietnia br. wieczorem autokarem z Bydgoszczy wyjechała kolejna 54-osobowa grupa mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego, zaproszonych przez posła Janusza Zemke do Strasburga. W programie pobytu – zwiedzanie zabytków miasta, siedziby Parlamentu Europejskiego, udział w obradach sesji PE oraz degustacja specjałów kuchni alzackiej i francuskiej. Powrót do Bydgoszczy 18 kwietnia. Opiekunami grupy są Ireneusz Nitkiewicz i Marek Tomczyk.

* Od 9 do 12 kwietnia trwał w Brukseli tydzień pracy komisji Parlamentu Europejskiego oraz frakcji politycznych. Poseł Janusz Zemke uczestniczył 12 kwietnia w posiedzeniu Komisji Transportu i Turystyki, której jest członkiem od 2009 roku. Komisja obradowała m.in. nad przyszłością motoryzacji i tworzeniem infrastruktury paliw alternatywnych.

* 11 kwietnia br. poseł Janusz Zemke wystosował pisma do ministrów Kancelarii Prezydenta RP z prośbą o włączenie do szerokich konsultacji przy pracach nad inicjatywą ustawodawczą dot. ustawy degradacyjnej, najliczniejszego Związku Żołnierzy Wojska Polskiego, czytaj więcej...

* 9 kwietnia br. wpłynęła odpowiedź szefa Agencji Praw Podstawowych UE, deklarująca zainteresowanie kwestiami ustawy represyjnej wobec b. funkcjonariuszy mundurowych w Polsce. Jest to reakcja na materiały z konferecji w Brukseli (28 lutego 2018 r.) "Represje wobec emerytowanych funkcjonariuszy policji i żołnierzy w Polsce", czytaj więcej...

* PILNE! 5 kwietnia br. nadeszła odpowiedź przewodniczącego Komisji Europejskiej J. C. Junckera na pismo i materiały z konferencji w Brukseli dot. ustawy represyjnej z 2016 r. Komisja Europejska zainteresowała się sprawą, zaś jej przewodniczący wyznaczył komisarz ds. zatrudnienia, spraw społecznych, umiejętności i mobilności pracowników – Marianne Thysen do przeanalizowania sytuacji oraz udzielenia odpowiedzi, czytaj więcej...

* 5 i 6 kwietnia br. poseł Janusz Zemke będzie przebywał na spotkaniach w Warszawie oraz województwie kujawsko-pomorskim, m.in. w Janikowie i Strzelnie.

5 kwietnia

  • godz. 14,00 – wspólnie z Moniką Jaruzelską, spotkanie z kierownictwem Zarządu Głównego Związku Żólnierzy Wojska Polskiego w Warszawie przy ul. Miklaszewskiego 5;

6 kwietnia

  • godz. 12,00 – spotkanie z członkami Klubu Europejskiego Comenius w Gimnazjum w Janikowie przy ul. Głównej

  • godz. 16,00 – wykład o problemach i przyszłości Unii Europejskiej dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Strzelnie, sala Miejsko-Gminnego Osrodka Kultury i Rekreacji przy ul. Gimnazjalnej 26

* 30 marca br. prezydent RP Andrzej Duda ogłosił, że nie podpisał, czyli zawetował tzw. ustawę degradacyjną, o co postulował m.in. Związek Żołnierzy Wojska Polskiego, SLD, Monika Jaruzelska i Janusz Zemke podczas konferencji medialnej przed Pałacem Prezydenckim 26 marca, czytaj więcej...

* 29 marca br. poseł Janusz Zemke o godz.  7,35 komentował podpisanie umowy na zakup amerykańskiego systemu "Patriot"  dla polskiej armii w programie "Nowy dzień" telewizji Polsat News.

* 27 marca br. w papierowym wydaniu "Gazety Pomorskiej" opublikowana została rozmowa redaktora Jacka Deptuły z posłem Januszem Zemke na tematy związane z modernizacją polskiej armii i zakupem systemów "Patriot". Zapraszamy do czytania.

* 26 marca br. o godz. 11,00 poseł Janusz Zemke wziął udział w konferencji dla mediów przed Pałacem Prezydenckim, związanej z tzw. ustawą degradacyjną. Uczestniczyli także: Monika Jaruzelska i płk Marek Bielec ze Związku Żołnierzy Wojska Polskiego, zobacz relację wideo wp.pl TUTAJ

* 25 marca br. po godz. 22,00 w Polsat News – poseł Janusz Zemke był "Gościem Wydarzeń". Mówił m.in. o podpisaniu przez MON w przyszłym tygodniu kontraktu na zakup urządzeń I etapu systemu "Patriot" dla polskiej armii.

Sonda

Jak PE powinien wpływać na przyszłość Europy?

Komentarz na gorąco...

Sejm powróci do ustawy o degradacji

– Krótko trwała radość z ogłoszonego przez prezydenta Dudę weta, wstrzymującego wdrożenie w życie tzw. ustawy degradacyjnej.

Po chwili refleksji wróciło przekonanie, że rządzący tego nie odpuszczą, widocznie łajając zachowanie swego Prezydenta.

Obecny obóz władzy chciał przyjąć ustawę bardzo szybko i organizować wokół niej różne spektakle historyczne i polityczne. Dlatego decyzja prezydenta jest zaskoczeniem dla wielu stron sceny politycznej. Dla mnie także.
Choć zapisy w tej ustawie zaliczyć można ogólnie do absurdalnych, to w dokumencie znalazły się nawet takie rozwiązania, których do tej pory nie było w polskim prawie.

Po pierwsze, wprowadzała odpowiedzialność zbiorową. Myślę o członkach WRON, którzy w komplecie mieli zostać zdegradowani.
Po drugie, pozbawienie stopni wojskowych odbywałoby się decyzjami administracyjnymi, a do tej pory taką możliwości miały tylko sądy.
Po trzecie, wprowadzano możliwość degradacji pośmiertnej.

Krótkotrwałą radość z weta tłumi zapowiedź spotkań prezydenta RP ze środowiskami kombatanckimi oraz z szefem MON. To wskazuje, że polski parlament, prędzej czy później, powróci do pomysłu degradacji wielu osób. Andrzej Duda swoją decyzją wyraźnie naraził się części wyborców PiS, zwłaszcza tych, którzy uznają, że Polska zaczęła się w roku 2015, kiedy rządy przejął PiS.

Dla tego środowiska prezydent stanie się wrogiem, co może nawet skutkować wskazaniem innego kandydata w wyborach na urząd prezydenta w 2020 r. Skoro jednak w parlamencie przyjmuje się pospiesznie ustawy kuriozalne, skrajne, absolutnie fatalne, to prezydent usiłuje dokonać korekty.
Ta ustawa jest kolejną próbą budowy historii czarno-białej, jednowymiarowej. Nie mam więc wątpliwości, że środowisko PiS po naprawieniu grubszych wad prawnych powróci do uchwalenia tzw. ustawy degradacyjnej.

5 kwietnia w Warszawie spotkam się w związku z tym tematem z kierownictwem Zarządu Głównego Związku Żołnierzy Wojska Polskiego i jego prezesem płk. Markiem Bielcem oraz z Moniką Jaruzelską.

Janusz Zemke

Warszawa,
4 kwietnia 2018 r.

***

Czytaj całość »

GALERIA LAUREATÓW KONKURSÓW

Obraz 1251

FUNDACJA im. JERZEGO SZMAJDZIŃSKIEGO

Obraz 1322

Strona Komisji Europejskiej po polsku

* Funkcjonuje specjalna strona internetowa Komisji Europejskiej w języku polskim. Zapraszamy do korzystania z jej treści TUTAJ

Staże i wizyty naukowe
w Parlamencie Europejskim

Pragnąc wnieść swój wkład w rozwój edukacji europejskiej i szkolenie zawodowe oraz umożliwić obywatelom poznanie zasad funkcjonowania instytucji, Parlament Europejski oferuje różne rodzaje staży i „wizyt naukowych” w Sekretariacie Generalnym PE oraz w innych instytucjach europejskich.

Czytaj całość »

Kalendarz

22 Kwietnia 2018
Niedziela
Imieniny obchodzą: Kaja, Łukasz i Trojan
Do końca roku zostało
253 dni.

Internauci piszą...

Strona: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 z 43

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Poseł odpowiada

Internauci, pisząc do posła Janusza Zemke ws. krzywdzącej ich ustawy z 16 grudnia 2016 r., pytają o możliwe działania, jakie mogą podjąć sami, ale także w jakim zakresie może pomóc poseł do Parlamentu Europejskiego. Nie ma tu, niestety, dobrych odpowiedzi, bo do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu można skierować sprawę po wyczerpaniu całej drogi odwołań w sądach krajowych.

Poseł odpowiada niemal na każdy list, czasem kieruje pytania do ekspertów z FSSM.

Przykładem niech będzie odpowiedź na list pani Ewy Krawczyk:

Dodano: 29 sierpnia 2017 r.

***

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Decyzja dyrektora ZER z pominięciem Art. 33

Chciałbym podziękować za umieszczenie spostrzeżeń internauty i jego sugestii dot. przywoływania wspomnianych okoliczności w odwołaniach od decyzji Dyrektora ZER MSW, obniżających świadczenia emerytom i rencistom byłym pracowników SB i innych służb.

Skorzystałem z jego sugestii w swoim odwołaniu, ale jednocześnie rozszerzyłem je o następujące zarzuty. Wydana decyzja Dyrektora ZER MSW z dnia... jest błędna i jako taka nie może wywoływać skutków prawnych i powinna być uchylona.

Uzasadnienie: Pominięcie obowiązującego Art. 33 ust.1 p 1-6 ustawy emerytalnej /Dz.U. z 2016 poz. 708 z póżn. zm/ narusza treść art. 5 ustawy zmieniającej /Dz.U. z 2017 poz. 715/, który stanowi, że w sprawach niezakończonych należy stosować treść zmienionych artykułów /należy zauważyć, że zmiany dot. wszystkich ustaw emerytalnych ZUS, KRUS, wojska i policji i weszły w życie z dniem 17 kwietnia 2017 r./  Bezsprzecznym jest fakt iż postępowanie Dyrektora ZER MSW w sprawie obniżenia emerytur było w toku i jako niezakończone musi podlegać dyspozycji w/w Art. 5 ustawy zmieniającej. Uwzględnienie obowiązującej zmiany Art. 33 spowodowałoby, że wydanie decyzji obniżających stałoby się niemożliwe wobec wydanych wcześniej decyzji waloryzujących świadczenia /dot. to wszystkich pobierających świadczenia/ w warunkach obowiązujących i znanych postanowień Art.15 c, 22 a i pozostałych ustawy emerytalnej /Dz.U. z 2016 r. poz .708, z póżn. zm./ przez co nie zaistniała jedna z wymienionych w treści Art. 33 ust. 1 pkt 1 przesłanek, na podstawie której można by zmienić prawomocną decyzję, więc Art. 33 został pominięty.

Powyższe nieprawidłowości wynikają z kompletnego bałaganu legislacyjnego oraz przyzwolenia na łamanie prawa i Konstytucji, do czego prawdopodobnie zmuszeni są zaskoczeni zmianami urzędnicy. Dyrektor ZER MSW jest zobowiązany do ścisłego wykonywania treści obowiązujących aktów prawnych. Prawo nie może wykluczyć jednej grupy emerytów, bądż być w stosunku do nich dowolnie interpretowane, ponieważ podejmowane na jego podstawie decyzje nie są po myśli decydentów politycznych tej czy innej władzy.

Biorąc powyższe pod uwagę wnoszę jak na wstępie.

PS  Myślę, że moje spostrzeżenia i interpretacje są godne uwagi i rozpowszechnienia, mogą być wykorzystane w odwołaniach od decyzji obniżających emerytury.

(Dane adresowe do wiadomości posła Janusza Zemke), 22 sierpnia 2017 r.

***

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Dostali już podziękowanie

Szanowny Panie Pośle,
w liście do policjantów z 10 lutego 2017 r. minister Błaszczak pisał: "Korzystając z okazji zapewniam Państwa, że ustawa dezubekizacyjna obejmie wyłącznie funkcjonariuszy SB, a nie byłych funkcjonariuszy Milicji Obywatelskiej".

Jak się okazało, te zapewnienia nie były prawdziwe. Zwykły funkcjonariusz MO na posterunku MO przy dworcu kolejowym małego miasta, który 1954 r. rozpoczął służbę w szeregach MO, dowiedział się, że do 14.12.1954 r. pełnił „… służbę na rzecz totalitarnego państwa...", ale już na drugi dzień, tj. 15.12.1954 już nie, mimo że zakres obowiązków, miejsce i stanowisko było to samo.
Czy w tamtych czasach do 1954 r. była jeszcze inna MO, która nie podlegała pod MBP?

Czy tacy ludzie muszą ponosić karę za to, że MO podlegało pod MBP?
Jak czuje się człowiek, który u schyłku życia (prawie 87 lat) dowiaduje się, że ci którym służył, pomagał, stał na straży spokoju często kosztem zdrowia czy własnej rodziny, to była praca na rzecz totalitarnego państwa, a nie mieszkańców, ludzi? Jak czuje się człowiek, który przeżył wojnę, front, okres powojenny na Ziemiach Odzyskanych, socjalizm, a który obecnie dowiedział się, że jego służba nic nie była warta, że osoby, które „zadarły” z prawem mają się lepiej iż on, który stał na straży prawa?

W odpowiedzi MSWiA z 17 lipca 2017 r. w pkt. 7 jest zdanie „… w ujęciu formalno-prawnym za wyjątek potwierdzający ww. zasadę można uznać także sytuację osób pełniących służbę w jednostkach MO w okresie do dnia 14 grudnia 1954 r. Przypadki takie należy uznać za wyjątkowe, także ze względów czasowych...”
Czyżby takie osoby za długo żyły? Zapewne po otrzymaniu decyzji o zmniejszeniu emerytury będzie ich mniej.

Podczas święta Policji Prezydent i pan minister Błaszczak zwrócili się do policjantów słowami: „Stoicie na straży codziennego bezpieczeństwa polskich obywateli, stoicie od 98 lat niezwykle dzielnie, bardzo często narażając własne życie po to, aby chronić życie, zdrowie i mienie innych – swoich sąsiadów, współmieszkańców, rodaków czy wreszcie po prostu ludzi… To jest Państwa zasługa – związana ona jest z tym, że jesteście dostępni, że traktujecie rotę przysięgi składanej podczas przystępowania do służby poważnie i odpowiedzialnie... Polacy nigdy nie zapomną o policjantach, którzy na służbie, a także poza nią, oddali swoje życie, aby strzec bezpieczeństwa.”

Dla takich 80-90-latków to puste słowa. Oni już dostali podziękowanie.

(Dane adresowe do wiadomości posła Janusza Zemke), 21 sierpnia 2017 r.

***

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Dotyczy Art. 33 ustawy emerytalnej

Przytaczam tekst jednego z zainteresowanych skutkami wspomnianej ustawy – do przystosowania  w swoim odwołaniu.

"Trzeba ten zarzut stawiać w odwołaniach. Ci, którzy już wysłali odwołanie, mogą je uzupełnić w drodze pisma procesowego, uzupełniającego odwołanie i wysłać je tak, jak odwołanie za pośrednictwem ZER MSW.
Można także uzupełnić odwołanie, poprzez rozszerzenie zarzutów ustnie na pierwszej rozprawie do protokołu. Ale jeszcze nie wyznaczono rozpraw. Można pisać i wysyłać przez ZER MSW, pismo procesowe o uzupełnieniu zarzutów odwołania. Np. takiej treści::

Zaskarżonej decyzji zarzucam:
1. Przywołanie błędnej podstawy prawnej wydanej decyzji o ponownym ustaleniu wysokości mojej emerytury, tj. Art. 32 ust. 1 pkt 1, z jednoczesnym rażącym naruszeniem Art. 33 ust. 1-6, który określa wyłączne przesłanki takiej decyzji, a w konsekwencji bezprawne ponowne ustalenie, w drastycznie obniżonej wysokości, mojej emerytury policyjnej, chociaż w realiach sprawy nie zachodzi żadna z określonych w nim przesłanek.

Uzasadnienie: W zaskarżonej decyzji o ponownym ustaleniu wysokości mojej emerytury policyjnej, Dyrektor Zakładu Emerytalno-Rentowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, jako jej podstawę prawną, przywołał Art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy emerytalnej.
Jest to podstawa przytoczona błędnie, albowiem przepis ten określa formę ustalenia prawa do zaopatrzenia emerytalnego (decyzja) i stanowi podstawę do wydania decyzji pierwotnej, ustalającej prawo do zaopatrzenia emerytalnego i wysokość świadczenia z tego tytułu.

Natomiast podstawę do uchylenia lub zmiany prawomocnej decyzji emerytalnej, określa wyłącznie Art. 33 ust. 1 pkt 1-6 ww. ustawy emerytalnej.

Wskazane tam przypadki, których stwierdzenie może spowodować uchylenie lub zmianę decyzji emerytalnej, mają charakter katalogu zamkniętego. Oznacza to, że okoliczności nie ujęte w tym przepisie nie mogą stanowić podstawy wydania decyzji o ponownym ustaleniu wysokości mojej emerytury policyjnej.

Dyrektor ZER MSW, wydając zaskarżoną decyzję, rażąco naruszył przepis Art. 33 ustawy emerytalnej z dnia 18 lutego 1994 r. w brzmieniu nadanym przez Art. 4 ustawy z dnia 10 lutego 2017 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw.

Istotą Art. 33 ust. 1 ustawy emerytalnej jest ograniczenie wzruszalności prawomocnych decyzji organu emerytalnego, w tym ZER MSW, ustalających prawo do zaopatrzenia emerytalnego lub wysokość świadczeń pieniężnych z tytułu tego zaopatrzenia.

Ustawodawca uznał, że prawomocność (trwałość) decyzji, niezależnie od jej przedmiotu, wymaga, aby przesłanki jej wzruszenia były precyzyjnie określone. Jeżeli uzasadnieniem trwałości ma być zasada zaufania obywateli do państwa i stanowionego przez nie prawa, to należy gwarantować tę trwałość przede wszystkim przez niedopuszczalność ponownej, odmiennej oceny raz już ocenianych dowodów. Art. 33 ustawy emerytalnej, w ust. 1 pkt 1-6, wskazuje enumeratywnie, wszystkie te okoliczności (przesłanki), których wystąpienie może spowodować uchylenie lub zmianę decyzji emerytalnej.
Żadna z tych przesłanek nie uzasadnia podjętej decyzji obniżającej moje świadczenie emerytalne. W mojej sprawie nie zostały przedłożone jakiekolwiek nowe dowody, ani nie ujawniono żadnych nowych okoliczności faktycznych, istniejących przed wydaniem zaskarżonej decyzji Dyr. ZER MSW, mających wpływ na prawo do świadczenia lub na jego wysokość, o których mowa w ww. Art. 33 ustawy emerytalnej.
Nowych okoliczności nie zawiera także informacja IPN o przebiegu mojej służby, o której mowa w Art. 13a ust. 1. ustawy emerytalnej z 18 lutego 1994 r. Wszystkie dane tam zawarte, były znane organowi emerytalnemu w 1998 r., tj. w momencie wydawania pierwszej decyzji o ustaleniu mojego prawa do zaopatrzenia emerytalnego i jego wysokości.
Oznacza to, że decyzja emerytalna w mojej sprawie, z uwagi na ujemne przesłanki opisane w Art. 33 ust. 1-6 ustawy emerytalnej z dnia 18 lutego 1994 r., nie powinna być w ogóle wydana. Należy też podkreślić, że treść ww. Art. 33 została ustalona przez prawodawcę w lutym 2017 r., a więc już po nowelizacji ustawy emerytalnej.

Należy również podnieść, że Art. 2 ust. 1 ustawy nowelizującej z dnia 16 grudnia 2016 r. zobowiązuje organ emerytalny do wszczęcia z urzędu postępowania w przedmiocie ponownego ustalenia wysokości świadczenia, ale zarazem nie przesądza wyniku tego postępowania. Ex definitione nie zakłada się, że zostanie ono zakończone wydaniem nowej decyzji w przedmiocie, w jakim to postępowanie wszczynano. Wynik takiego postępowania, w rozumieniu wydania nowej decyzji, zgodnie z Art. 33 ust. 1 ustawy emerytalnej, jest zdeterminowany przesłankami, wskazanymi w tym przepisie. Oczywistym jest, że okoliczności wydania skarżonej przeze mnie decyzji emerytalnej nie wyczerpują żadnej z tych przesłanek."

(dane adresowe do wiadomości posła J. Zemke), 8 sierpnia 2017 r.

***

 

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Obliczanie świadczeń z uwzględnieniem pełnych miesięcy służby

Szanowny Panie Pośle,
po przeczytaniu zamieszczonego na Pana stronie listu internauty, opisującego sytuację 85-letniego milicjanta-emeryta, chcę podzielić się swymi wątpliwościami. Czy aby ZER nie przegina?

Przy obliczaniu emerytury policyjnej okresy służby,jak też inne okresy składkowe i nieskładkowe, ustala się z uwzględnieniem pełnych miesięcy. Nie uwzględnia się miesięcy niepełnych.
Identycznie, przy zmniejszaniu renty inwalidzkiej i renty rodzinnej okresy służby, o której mowa w art. 13b, ustala się z uwzględnieniem pełnych miesięcy.

Tak więc okres 16 dni służby na rzecz "totalitarnego państwa" przy obliczaniu emerytury nie powinien być uwzględniany, ponieważ jest krótszy od pełnego miesiąca. Także inne okresy zatrudnienia ze wskaźnikami 2,6%, 1,3% czy 0,7% nie są przy obliczaniu emerytury uwzględniane, jeżeli po zsumowaniu są krótsze niż miesiąc.

Sytuacja jest więc absurdalna. Okres 16 dni służby na rzecz "totalitarnego państwa", mimo że nie został przy ponownym obliczaniu emerytury przez ZER uwzględniony, spowodował jej drastyczne obniżenie.

Z poważaniem
(dane adresowe do wiadomości posła J. Zemke), 7 sierpnia 2017 r.

***

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Wiarygodność słów ministra Błaszczaka?

Panie Pośle.
W liście do policjantów z dnia 10 lutego 2017 r. minister Błaszczak pisał: "Korzystając z okazji zapewniam Państwa, że ustawa dezubekizacyjna obejmie wyłącznie funkcjonariuszy SB, a nie byłych funkcjonariuszy Milicji Obywatelskiej".

Byli milicjanci zatrudnieni w swoim czasie w strukturach MBP i MSW odetchnęli z ulgą - minister nie rzuca słów na wiatr, komentowali.
Niestety, słowa ministra nie mają pokrycia w rzeczywistości albo minister nie posiada stosownej wiedzy...

Byli milicjanci-emeryci, dostają od ZER zawiadomienia o drastycznie zmniejszonych emeryturach - rentach.

Przykładem jest aktualnie pan Henryk, 85-letni milicjant, który rozpoczął pracę 29.11.1954 r. w jednej z Komend Powiatowych Milicji Obywatelskiej MBP na Pomorzu, w plutonie służby zewnętrznej, w stopniu st. szeregowego, którą kontynuował wg danych IPN do14. 12.1954 r. (dane z katalogu funkcjonariuszy aparatu bezpieczeństwa).

W informacji dodatkowej katalogu jest zapis: Z dniem 14.12.1954 służba w MO. Tak więc Pan Henryk jako funkcjonariusz MO MBP, miał epizod 16-dniowy i został umieszczony w katalogu funkcjonariuszy aparatu bezpieczeństwa.
Pracował jako milicjant, a przez ustawę – w IPN potraktowany został jako funkcjonariusz aparatu bezpieczeństwa.
Tutaj należy wspomnieć, że 07.12.1954 r. rozwiązano MBP, powołując MSW.

IPN – wg ustawy traktuje funkcjonariuszy MO pracujących w MO MBP jako funkcjonariuszy aparatu bezpieczeństwa.
Tzw. ustawa dezubekizacyjna obniża emerytury i renty za okres "służby na rzecz totalitarnego państwa" od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r.

W katalogu IPN powyższego milicjanta jest zapis "Z dniem 14.12.1954 służba w MO".
Ww. kontynuował pracę w MO - MSW w pionie kryminalnym i innych jednostkach, niejednokrotnie z narażeniem życia itp.
W roku 1981 r. odszedł na emeryturę, aktualnie drastycznie obniżono mu emeryturę za to, że całe życie był milicjantem?

Należy wspomnieć, iż jako milicjant nie podlegał konsekwencjom pierwszej ustawy dezubekizacyjnej z 2009 r.

Może w przypadku pana Henryka i innych milicjantów ma zastosowanie przepis:
"Szef MSWiA będzie mógł wyłączyć z przepisów ustawy "w szczególnie uzasadnionych przypadkach" osoby pełniące służbę na rzecz totalitarnego państwa, ze względu na "krótkotrwałą służbę przed 31 lipca 1990 r. oraz rzetelne wykonywanie zadań i obowiązków po 12 września 1989 r., w szczególności z narażeniem życia".

Wystarczy trochę empatii i zrozumienia, ten 85-letni milicjant i jemu podobni mają wielkie poczucie krzywdy.

(-emeryt – dane adresowe do wiadomości posła J. Zemke
), 7 sierpnia 2017 r.

***

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Czy można bezpośrednio skarżyć się do ETPCz?

Dzień dobry Panie pośle.
Mam pytanie. Jestem represjonowanym emerytem mundurowym. Czy wobec utraty przez sądy powszechne niezależności, a przez sędziów niezawisłości jest szansa bezpośredniej skargi do ETPCz w Strasburgu?

Ba, nawet stanowisko SN po ostatniej decyzji w sprawie Kamińskiego jest niepewne. Tak pisze o tej decyzji i rozproszonej kontroli konstytucyjności przez sądy prof. Koncewicz o decyzji SN:

"Zabrakło sędziów gotowych powiedzieć NIE konstytucyjnej schizofrenii. Sąd Najwyższy legitymizuje fakt, że fasadowy Trybunał Konstytucyjny z prezes Julią Przyłębską w składzie, będzie rozstrzygał wyimaginowany spór kompetencyjny między sędziami SN a Prezydentem RP. SN sam się ubezwłasnowolnia na przyszłość i z całej dyskusji o rozproszonej kontroli konstytucyjności czyni jeden wielki żart.".

Pozdrawiam

(dane adresowe do wiadomości posła J. Zemke), 2 sierpnia 2017 r.

***

Szanowny Panie,

Warunkiem prawa skargi do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka jest wyczerpanie drogi krajowej, pod rygorem odrzucenia skargi z powodów proceduralnych. Proszę o przeczytanie mojej odpowiedzi na ten sam temat z datą 19 lipca br.

Janusz Zemke

2 sierpnia 2017 r.

Strona: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 z 43